Mine beste matpakker

Det er skolestart, noen har allerede startet, andre starter til uka. I forbindelse med skolestart deler jeg her fem av mine beste matpakker.

Rulleomelett

En god omelett servert på senga eller pakket med som niste er supert. Mange næringsstoffer og behagelig metthetsfølelse som varer.

Byggrynsgrøt

Byggryn er smaksrike og har litt tyggemotstand, nydelig synes jeg. Kan brukes til middag, i salater og til grøt.

Ramsløkpesto

Ramsløksesongen er i gang for fullt, har vært ute å plukket noen ganger allerede, og er på vei ut igjen nå. Pesto av ramsløk er kjempegodt og er svært anvendelig.

Påskeegg

Det nærmer seg påske med stormskritt. Tenk så gøy det vil være å overraske med et påskeegg fylt med luftig sjokolademousse til påskebrunsjen?

Biff- og papayasalat

Du ha kanskje hatt det som meg og bare få sykt lyst på en supergod, smaksrik salat som har alt? Oppskriften er her.

Onepot pasta

Er det ikke herlig å bare kunne putte alle ingrediensene i en gryte, sette på lokk og koke 15-20 minutter før gryta settes på bordet med middagen klar?

Grønnsak- og linsegryte

Gryteretter er så utrolig kjekt å lage. Man kan putte oppi det man vil, koke opp og servere med gryta på bordet. Denne grønnsaksgryta har indiske smaker.

Sannsynligvis verdens beste brownies

Det er allerede noen brownie oppskrifter på bloggen, men her har jeg endelig klart å lage den ultimate brownie oppskriften.

Vegetarisk restegryte

Slår et slag for kjøttfrie middager i dag. Denne gryta er laget på den tiden man bruker på å koke ris, kjapt, sunt, veldig godt og enkelt. Kan man få det enklere?

Frokostvafler

Dersom du har barn, har du sikkert erfart at det ikke alltid er så populært med brødskive til frokost. Hvorfor ikke lage frokostvafler stappfylle av havregryn?

Potetvafler

Under Gladmat 2018 ble vi servert noen fantastiske, friterte potetvafler. Jeg har på ingen måte gjenskapt de, men det inspirerte meg til å lage min egen versjon av potetvafler.

1 2 3 35